Saturday, 16 October 2010

RONGAK itu A.K.U.

assalamualaikum readers..

bagaimana iman, bagaimana islam?
makin berkembang atau masih senipis kulit bawang?
atau sudah rabak menunggu masa untuk terburai??

selamat datang ker kelab gigi rongak..senarai papan atas budak2 3rd year medic volgograd yg memiliki paling kurang gigi ialah nordiyana dan aisyah kamalzaman..diikuti rapat oleh hidayah rosman, yg baru sahaja kehilangan 1st premolar, gigi yg membantu dalam proses mengoyak dan menghancurkan makann pada khamis lepas..

sayang kot nak cabut gigi yg x der decay, x der cacat celanya..tpi apakan daya, kecantikan memerlukan pengorbanan..acece..

tggl kenangan.. xoxoxo

hajat nak ambil dan simpan gigi ni buat kenangan, tpi disebabkan doctor Leniya berkeras ingin memiliki gigi ini, mungkin untuk tujuan pembelajaran, dengan rela hatilah hadiahkan JE premolar ini..insyaallah selagi gigi tu digunakan, dapat la jugak habuan pahala free..(^^)

tetiba teringat cerita tyme sekolah rendah..

nurse: adek, adek kena cabut gigi susu ni , kasi ruang gigi kat atas tumbuh..
dayah ros: tak nak, sakit la akak..
nurse: sikit jer dek,, akak cucuk kasi bius, nnti adek x rase sakit la..
dayah ros: tak nak jugak, sakit sakit..waaaaa, nak balek..
nurse:(" malas aku layan budak ni, pergi la ko balek, ")
: yer lah yer lah, pergi masuk kelas

(bukan slang sebenar, setelah dialih bahasa)

aku pon beredar ke kelas dengan senang hatinya.
akibatnya 5 tahun selepas itu...gigi senget+taring= braces...



pesanan: anak2, cucu2 cicit2 korang nnti, jangan biarkan seme ni..klu x, dekat 3 ribu lah terbang..fiung!!
REMEMBER,,


YEA, KEEP SMILING, NO MATTER HOW BAD YOUR TEETH ARE =)

7 comments:

aisya kay said...

oit!
welkam to da klab!
weyh..aku x puas ati ni
asal ko cabut 600 jer???
sparuh harga aku,kowt!
doktor mner yg cabut?laki ker prempuan?

Anonymous said...

dayoh..
rongak!!
haha..bpe batang kene cabut??

muihh

nur hidayah rosman said...

aisyah-doc pompuan..tu lah, murah kot..rasenye sebab x buat fixation, lagi satu i kan bagi gigi tu kat dier..kire komisen la tu..hehehe

muih- sebatang jer laa..banyok2 batang karang jadi permanent rongak plop..!

izzati ellyani said...

hahahaha. patut simpan gigi tu. framekan skali. ;p

AuLiA said...

pahni tergohong la kalu sengih. ngahahaha.

nur hidayah rosman said...

miss etty budak uk- buat amal sekali sekale..ramai kot berebut gigi tu..=b

kudin- dop nmpok mane la, still lagi comey gitu..=b

AuLiA said...

yelah2 cik dayah....